Ahad, 25 September 2011

Diet


Pada suatu petang yang anginnya sepoi-sepoi bahasa..anak sulung ku bertanya,” mama, kenapa kakak lihat sekarang ni mama jarang suruh kakak beli apa-apa petang-petang cam ni, kalau tak tu, mama asyk lapar je..kejap2 goreng pisang la, cendol la,cucur udang la”..

Aku hanya tersenyum…oh anakku, tidakkah kau tahu mamamu ini sekarang dalam proses mendietkan diri mama yang dah semakin montel ini, dah 2 minggu mama tak makan nasi anakku…huhu…demi untuk mendapatkan bentuk yang ideal, cantik dan anggun biarlah mama lupakan sebentar nasi yang sangat lazat itu.

Bukan mama tak tergugat melihat nasi yang sanngat mencabar keimanan itu tambahan lagi dengan lauk-pauk  yang sedap2 tu..nasi..nasi..nasi… tapi apakan kan daya, mama kenalah kuatkan semangat sebab mama dah tak larat nak bawa badan mama yang rasanya semakan berat ini…dan mama sedih anakku, bila baju mama tetiba sendat..eh..eh..

Yeahh..dengan semangat Malaysia boleh, mama akan pastikan hajat mama tercapai, anak-anak mama tak bagga ka kalau mama segak dan lansing ha..dan,,,psstt..harap2  abimu juga teruja dengan keanggunan mama nanti dan dengan harapan dia akan sayangkan mama berganda-ganda-ganda..errr..boleh gitu? ngeee…

Tiada ulasan: