Khamis, 22 September 2011

Merajuk biarlah pada yang sayang..

            Merajuk pada yang sayang..mengharap pada yang sudi..tapi kalau rajuk pun tak dipandang, apa lagi yang boleh diharapkan. Berdosakah aku seandainya menyimpan dendam terhadapmu, bersalahkah aku andai aku menuntut sesuatu yang sewajarnya menjadi hak aku? Bukan manusia namanya kalau aku tak punya perasaan..bukan manusia namanya kalau aku tak tahu erti kesakitan, sedih dan sayu. Pada siapa harusku luahkan, siapalah yang mengerti hati dan perasaan..berat mata memandang berat lagi hatiku yang memikul bebanan perasaan.

          Aku bukanlah insan yang mulia..cukup lah kalau kau mengerti hasratku yang secebis cuma..aku tidak meminta lebih, sekadar perlu dan patut. Menatap wajah-wajah insan kecil ini hatiku digamit sayu..siapalah aku untuk memenuhi hasrat jiwa mereka, aku hanya mampu memandang aku tak mampu menunaikan ...

          Telah begitu lama aku menjaga hati dan perasaan insan2 lain sehinggakan hatiku sendiri  sakit dan perit..mungkin saatnya telah tiba.. aku merasa sangat letih..sudah-sudah lah.. aku tak mampu lagi menjaga hati orang, biarlah aku merawat hatiku yang telah lama luka ini, jangan salahkan aku seandainya selepas ini tiada lagi rasa peduli yang menggunung seperti sebelumnya, tiada lagi ehsan yang melaut seperti selalunya, jangan salahkan aku seandainya hatiku yang sejuk dan dingin telah hilang jernihnya..aku benar-benar tak mampu lagi...maafkan aku.

Tiada ulasan: