Selasa, 3 April 2012

Apa ada pada nama..

Malam kelmarin kak na datang umah, (kak na ni kakak angkat aku tp dah cam kak aku sendiri dah) . datang bawa cucu nya si Harith dah 6 bulan dah . Sejak lahir ni lah kali kedua aku tengok, comel dan montel sungguh, cerdik lagi..

Sebenarnya anak aku si Alya tu dah tido kat dalam buai tapi tengah2 kami bersembang dia pun terjaga, agaknya kami sembang kuat sangat kot. Tapi dok mamai lagi orang nak amik pun dia taknak.  Dalam pada tu kak na tersilap nak panggil nama alya tapi dia panggil sarah..(anak aku yg no 2) bayangkanlah dalam nada nak agah budak kecik tp panggil nama budak sarah yang dah lima tahun tu, tak ke tercengang2 sarah dibuatnya..

Pastu tersilap lagi buat kali kedua, nak panggil alya lagi  tapi panggil nama amsyar (anak aku yg no 3, ada kat kampung skrg ni)...cam ne leh keluar nama amsyar, agaknya kak na teringat kat dia kot.

Rasa kelakar lak..maklumlah anak ramai sampai nama pun tertukar2.

Pastu keluarlah cerita kak na, satu ari tu dia tersilap. Sebenarnya dia nak sapa anak jiran dia yang umur dalam 10 tahun camtu la..tak silap aku namanya haikal., . sepatutnya kak na panggil cam ginilah..haikal...

tapi tahu apa yang keluar dari mulut kak na?

Gordon!!!!

wahahahahha..tau gordon tu sape? penjual roti yang lalu petang2 naik motor tu daaa......

wahahahhahaha...lawak betul kak na ni..ayoyo..ada teringat sama gordon juga ka???

1 ulasan:

eija Ija berkata...

hahahaha..lawak gila..camna la leh terkeluar gordon??hahahha...