Ahad, 1 April 2012

Jadual diet saya

PAGI : nasi goreng (bekal dari umah) + selingan : samosa dan donut 2,3 ketul + kopi secawan


TENGAHARI : nasi campur (macam2 juga campur)


PETANG SUNTI : (petang sunti maksudnya tengahari menjelang ke petang, dalam pkl 3.00 lebih camtu) sambil2 layan bella makan samosa dgn donut balance pagi tadi dgn kopi secawan

PETANG DEWASA: pisang sarong rm5.00   ya rm5.00 ok. + share dgn kawan seperjuangan aku huh  lumayan..


akhirnya dapat juga aku makan pisang sarong setelah mengidam untuk ke 444 kalinya...nyum nyum nyum..dari minggu lepas lagi mengidam nak makan tp tak dapat2,  gerai tu asyik tutup la..pisang habis la..mcm2 lah..


bila dah kenyang tu...baru aku teringat oh oh..rupanya aku ni nak diet la....hua hua hua...dengan pola pemakanan yang sebegini boleh ke diet aku dijalankan? tolong la aku...

ntahlah, aku ni asyik lapooo  je, tengok tadi je cukuplah masa aku dok makan pisang sarong ,..sedar2 dah setengah dah aku makan...aku rasa lah penyebabnya ialah ikan kapi makencik


jangan lak korang heran kenapa tetiba je masuk bab ikan kapi ni? gini..tengahari tadi makencik telah membeli 10 ekor ikan kapi utk anak dara kesayangannya si farah tu, jadi tadi si penjual tu dah hantar kat sini. Sementara nak dibawa balik tu aku layan lah tengok kelincahan, keayuan dan kekaleran ikan2 ni..memang cantik..tapi itulah..aku rasa kecantikan ikan ni lah yang telah membuatkan aku terpesona dan terpukau sampai aku makan pisang sarong sampai tak hengat donia..tanpa sedar satu.....satu...pisang tu masuk ke mulut. eh dasat betul ikan neh..apa pendapat korang? sama tak cm pendapat aku? sama kan? haa..kan aku dah kata..

inilah ikan yang telah membuat aku terpukau  itu....  






eh dalam gambar ni tak nampak sangat sebab dok dalam botol lagi..tapi percayalah..ikan ni memang membuat aku terpukau..hingga makan dengan banyaknya tanpa sedar..



dan inilah pisang sarong yang telah menjadi habuan perutku dengan lahapnya..







aku makan pisang tu je lah, bunga tu aku tak makan ye..



pandangan dekat..sedap woh..

skrg ni aku dok fikir cam ne aku nak merealisasikan hasrat aku yang suci murni ni, aku nak diet tulunnnggg....
ada sesiapa ada idea?

1 ulasan:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

boleh ja aku tulungggg....tulunggg habiskan pisang sarong boleh....

*hai...tiba2 plak salahkan ikan gapi tu ye....*sgt la berhemah...