Rabu, 18 Januari 2012

macam tu pun ada?

Suatu hari seorang kawan datang , dalam berbual-bual kosong tu dia ada bercerita tentang kerenah kawan2 ofis dan staff bawahannya. (kawan aku ni kakitangan kerajaan). Dia cakap kebanyakkan staffnya malas buat kerja, culas, kalau disuruh buat sesuatu banyak alasan, banyak soalan seolah2 baru masuk kerja 2,3 hari.. dan kalau buat pun tidak memuaskan hati. (aku akui kawan aku ni seorang yang memang rajin bekerja dan kalau buat kerja dia buat sungguh2). Pendek kata hari cuti pun dia pi ofis lah..


Dia cakap dia dah letih dah dengan sikap kawan2 pejabat dan staff dia, semua serupa..bab kerja malas,hujung bulan nak amik gaji je..


jadi kesimpulan dari itu , sempena 2012 ni dia dah tanam satu azam..(katanya dalam penuh semangat dan aku yang mendengar pun penuh semangat juga,) aku rasa aku tau apa yang dia nak katakan..mesti dia nak kasi report yang tak elok pasal staff dia tu agar mereka terima balasan yang setimpal di atas kemalasan mereka tu (sebab selama ni dia dok cover budak2 tu...) tapi aku tanya juga lah..apa azam tu.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

tahun 2012 ni saya berazam,..saya pun nak jadi macam depa....

erkk...macam tu pun ada???????!!!!

Tiada ulasan: