Isnin, 20 Februari 2012

Cucur Udang

Assalammualaikum semua..

Sarapan apa pagi ni? cucur udang je..meh kita layan meh..


Yummy..yummy...

Aku ni tak takdelah pandai nak buat masak2 ni, tapi boleh lah..aku nak bagi resepi aku tak pandai sebab aku main campak2 je tapi yang pasti bahan-bahan yang aku masukkan ni je la.

Tepung gandum, kucai sikit, taugeh sikit,udang segar sikit, baking powder sikit, kunyit sikit (nak kasi warna kekuningan di raja gitu) , bancuh dengan air suam ye, setengah orang taruh serbuk perasa ajinomoto sikit tapi aku tak suka, klu korang suka boleh letak ye. Bancuhan tu agak2lah jgn lembut sangat jangan keras sangat ok.

Goreng sampai kekuning2an dah boleh angkat.  Jangan sampai terlebih garing lak, kalau nak garing pun ala2 kulit sawo matang je jangan jadi cam kulit mat negro lak..klu cam tu nanti korang makan sendiri le jawabnya..hehe..

Kalau cicah dengan kuah kacang lagi sedap tapi sebab aku ni kan mamabusy ,mana lah sempat dan malas nak buat kuah2 kacang bagai. kalau nak cicah juga sos cili kan ada...senang, sedap dan mudah kan kan...

Ok..layan gambar cucur udang ku..





Tiada ulasan: